Stap 1: Vul in het onderstaande formulier je gegevens in. Na het versturen ontvang je van ons een automatische bevestigingsmail.

Stap 2: Klik op de betaallink in de bevestigingsmail en voldoe de administratiekosten van € 6,50. Dat kan middels iDeal / bankoverboeking. Je betaling wordt door Mollie via een veilige verbinding verwerkt.

Stap 3: Reageer op deze e-mail en stuur ons de volgende bestanden toe:
1) Ondertekend contract / vrijwilligersovereenkomst dat je met de organisatie hebt gesloten.
2) De door jou ondertekende Ethische Code van de organisatie.
3) Scan of kopie van je paspoort, ID of rijbewijs.
Na ontvangst van deze mail verwerken wij je aanvraag.

Stap 4: We streven er naar om binnen 72 uur op je aanvraag te reageren. Wij starten de aanvraag zodra wij de documenten en je betaling hebben ontvangen. Indien wij je aanvraag niet in behandeling kunnen nemen, dan sturen wij je een uitleg toe.

Stap 5: Bij een positief antwoord nemen wij je aanvraag aan en vragen bij Dienst Justis je VOG aan voor het gebied 45) Gezondheidszorg en welzijn van mens en dier.

Stap 6: Na onze aanvraag ontvang je een e-mail met een link van Dienst Justis. Klik op de link om de gegevens aan te vullen en de aanvraag te bevestigen. Hiervoor heb je een werkende DigiD inlog nodig (check je “ongewenste e-mails” goed, deze e-mail kan per ongeluk hierin terecht komen). Zodra je dit hebt ingevuld wordt de aanvraag bij Dienst Justis definitief en gaan ze aan de slag.

Stap 6: Binnen enkele dagen ontvang je de uitslag van de VOG aanvraag per post op het adres waar je in Nederland staat ingeschreven.

Let op: Een VOG aanvragen via Stichting Veilig Sporten is voor personen zonder een inschrijving BRP (Basisregistratie Personen) helaas niet mogelijk.

Wij werken volgens de richtlijnen van de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Dit betekent dat wij jouw gegevens enkel en alleen gebruiken voor het aanvragen van een VOG en nooit aan derden zullen verstrekken. Nadat wij jouw aanvraag hebben verwerkt en klaar gezet voor Dienst Justis, verwijderen wij de aanvraag, jouw persoonlijke gegevens en bijbehorende documenten die wij van je hebben ontvangen. Wij slaan dus géén persoonlijke gegevens van je op.